چطور حوله مناسب بخریم؟
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۸۸۸۳
بیشتر ما وقتی برای خرید حوله راهی مغازهها میشویم، خیلی درباره خریدمان فکر نمیکنیم؛ یک مغازه مشخص را در ذهن میآوریم و راهی همانجا میشویم، قیمتها را بررسی میکنیم و حولهای را که از نظرمان رنگ و طرح مناسبی دارد، میخریم ...
اخبار اجتماعی- حتی گاهی حوله مان را با کاشیهای حمام و صندلهایی که داریم هماهنگ میکنیم در حالی که برای خرید حوله حمام نکتههای بسیار مهم دیگری مانند کیفیت حوله ها، اندازه و ماندگاری شان باید در نظر گرفته شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
۱ - مقایسه اندازه حولهها
اندازه حولههای حمام شبیه یکدیگر نیست. حتی حولههای حمامی که دوخت ندارند و گاهی حولههای استاندارد هم برای قدبلندها یا آنها که اضافه وزن یا قد کوتاهی دارند، کوچک و بزرگ میشود.
برای قدبلندها و کسانی که اضافه وزن دارند، حولههای باز یا صفحهای مناسبتر است، چون میتوان آنها را کوچک و بزرگ کرد، اما به شرطی که هنگام خرید به طول و عرض آنها دقت کنید. این حولهها برای افرادی که تحمل وزن و گرمای حولههای تن پوش را ندارند هم پیشنهاد میشود.
۲ - مقایسه وزن حولهها
جنس حولههای حمام شاید در ظاهر خیلی شبیه یکدیگر باشد، اما کافی است دستی بر آنها بکشید و کمی سبک و سنگینشان کنید تا ببینید تفاوت از زمین تا آسمان است. گاهی بعضی از حولههای حمام وزنی شبیه یک فرش دارند و زبر هستند. این مشخصه میتواند خیلی راحت به شما اخطار بدهد که «این حوله، حوله مناسبی نیست و از مواد خوب و باکیفیت تهیه نشده است.»
حولهها بیشتر از پارچههای معروف به پارچه حولهای تهیه شده اند؛ پارچههایی با سطح برآمده شبیه بافتهای روی زبان که چند هزار برابر بزرگ شده است. این پارچههای حولهای در واقع زنجیرههای به هم پیچیده پنبه هستند. هر چقدر این زنجیرههای به هم پیوسته و فشرده پنبهای بیشتر باشد، قدرت جذب آب و رطوبت حولهای که انتخاب کرده اید، بالاتر و کیفیت بالاتری هم خواهدداشت. شاید با خودتان فکر کنید در معرض انجام کار سختی قرار گرفته اید در حالی که اصلا این طور نیست و میتوانید برای بررسی تراکم پنبههای حوله به راحتی این کار را انجام دهید؛ قسمتی از لایه خارجی حوله را بین انگشتانتان فشار دهید تا بتوانید گرههای پنبه را به راحتی ببینید.
این گرهها در یک حوله مناسب و باکیفیت آنقدر زیاد هستند که با این کار شما نمیتوانند فاصله زیادی از یکدیگر بگیرند و هر چقدر هم که شما بخواهید آنها را از همدیگر دور کنید، همچنان در نزدیکی هم قرار میگیرند؛ در حالی که در حولههای بی کیفیت، اینگونه نیست و گرههای پنبه کاملا از همدیگر فاصله میگیرند که این نشان میدهد این حوله جاذب خوبی برای رطوبت و خیسی نیست.
۳ - مقایسه داخل حولهها
۳ نوع پنبه برای تهیه حوله وجود دارد:
پنبه مصری
پنبه سوپیما
پنبه استاندارد
پنبههای مصری رشتههای بلندتری دارند، جاذب بیشتر رطوبت هستند و علاوه بر همه این مزایا از بقیه انواع پنبهها نرمتر هستند.
پنبههای سوپیما در کشور آمریکا کاشته میشوند، رشتههای کوتاه تری از بقیه دارند، اما نسبت به نوع مصری ماندگارترند.
پنبه استاندارد؛ کیفیت، عمر و جذب رطوبت کمتری دارد.
پنبه مصری و سوپیما در برچسب شناسنامه حوله به همین نامها Egyptian and Supima دیده میشوند در حالی که پنبه استاندارد به نام صددرصد پنبه –Cotton ۱۰۰ دیده میشود.
همان طور که خود شما هم متوجه شده اید، تفاوت اصلی بین این ۳ نوع جنس حوله بیشتر از هر چیز در نرمی و لطافت آنها و ماندگاری شان است.
تمام حولههای باکیفیت نرم و لطیف هستند و تا حدی با لمس کردنشان احساس میکنیم مخمل زیردست هایمان قرار گرفته است. اگر حولهای که خریده اید زبر است و هنگام استفاده از آن احساس خشکی میکنید، باید بدانید اصلا کیفیت مناسبی ندارد.
۴ - مقایسه قیمت حولهها
نمیتوان این نکته را نادیده گرفت که گاهی همه معیارها در خرید منتهی میشوند به قیمت! حولههای باکیفیت قیمت بسیار بیشتری نسبت به حولههای بی کیفیت دارند. برای حل این مشکل به جای خرید یک حوله ارزان میتوان ۲ کار انجام داد:
۱ - منتظر زمانی شد که قیمت حولهها تخفیف میخورد.
۲ - کمی بیشتر صبر و پول جمع کرد تا حولهای باکیفیت و مناسب خرید.
یادتان بایشد اگر حوله با کیفیت تری خریداری کنید، زمان طولانیتر و با حس بهتری میتوانید از آن استفاده کنید.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: حوله حوله حمام حوله های حمام حوله ها حوله ای پنبه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
عادیسازی بیحجابی شبیخون فرهنگی
در جامعهای که پوشش زنان و حتی مردان از دیرباز یکی از آداب و ارزشهای اجتماعی بوده و بدپوششی در این جامعه مذموم شمرده شده است، عادیشدن پوششهای غیرمتعارف، چه در مردان و چه در زنان، زنگ خطر استحاله فرهنگی و ارزشهای اجتماعی را به صدا درمیآورد.پوشش انسانها صرفنظر از اینکه از نظر فطرت انسانی یک ابزار مصونیت است، برای فعالیتهای اجتماعی زنان و مردان نیز مفید است. هر کسی باید به اندازهای که خود او میداند و برایش مصونیتآفرین است، به آن عمل کند. حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است. عواملی که باعث سلامت در جامعه میشوند و در صورت نبود این دو عامل، مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه به وجود خواهد آمد؛ چراکه اگر حجاب و عفاف که مکمل یکدیگرند، در افراد و جامعه رعایت شود، سبب رشد و افزایش معیار اطمینان و اعتماد در جامعه، تاثیر مثبت بر سلامت روحی و روانی در تربیت و تعلیم فرزندان و محیط اطراف میشود. همین امر سبب رشد عقلی و فرهنگی در جامعه و مانعی محکم در مقابل عوامل و تاثیرات منفی و مخرب است.
انسان، پوششگریز است یا خیر؟
پیرامون موضوع حجاب و پوشش زنان مسائل مختلفی مطرح میشود اما پیش از هر چیزی باید بررسی شود که آیا انسان بالطبع حجابگراست یا خیر؟ پوشش دینی بانوان و حجاب از اختراعات آیین اسلامی نیست، بلکه ریشه در تاریخ دارد. در تمدنهای کهن بشری مانند تمدن یونان و ایران نیز موضوع حجاب در بین بانوان دارای جایگاه خاصی بوده است؛ بنابراین نهفقط اسلام واضع قانون حجاب نبوده، بلکه در جهت جلوگیری از افراط و تفریطهایی که در طول تاریخ در مورد حجاب نیز به وجود آمده، به قانونمند کردن و تنظیم آن همت گماشته و آن را بهصورتی متعادل، صحیح و متناسب با فطرت انسانی زن و غیرتمندی مرد، آن را ارائه داده است. در پاسخ به اینکه انسان پوششگریز است یا خیر، باید هر دو گزاره آن بررسی شود. اگر فرض بر حجابگریزی باشد، اعتبار و ارزش رعایت حجاب بهدلیل عقلانیت و پیامد فرهنگ و تربیت فردی است. اگر فرض بر گزاره اول باشد، عدم رعایت حجاب خلاف طبع بوده است. این موضوع در حالی است که در ایران تاکنون حجابگرایی فرض شده و مبنای سیاستگذاری بر این اساس انجام گرفته است.
محجبههای جوان؛ مرکز ثقل مواجهه با بدپوششها
در مسأله حجاب، حاکمیت با گروههای مختلفی روبهروست؛ افرادی که صرفا بدپوشش هستند، افرادی که به بدپوششی کمک میکنند (مانند تولیدکنندگان البسه نامناسب) و در نهایت افرادی که بیحجابی عامدانه را تبلیغ میکنند (مانند متعرضان به محجبهها و افراد تبانیکننده با عوامل بیگانه). ولی به نظر میرسد که محجبهها باید مرکز ثقل این مواجهه قرار بگیرند. یک فرد محجبه و عفیف وظایف بزرگی بر عهده دارد و باید الگوی مناسبی برای دیگران باشد تا آنها نیز از این هدیه الهی بهرهمند شوند. به هر حال در مقابله با بیحجابی، به جای برخورد با بیحجابان عادی، باید این پندار که بیحجابان در غلبه کمی و کیفی هستند، تضعیف شود. در این راه میتوان از ظرفیت محجبهها استفاده کرد. با وجود اینکه این موضوع مورد توجه قرار گرفته اما اجرای آن ناشیانه بوده است؛ چراکه بیشتر این افراد بانوان میانسال بوده، در حالی که بهتر است از جوانان و دانشجویان در این امر استفاده شود. با این حال باید توجه داشت که اعتدال در رفتار با بدحجابی باید رعایت شود؛ زیرا افراط در آن موجب تنش و اضطراب و منجر به عادیشدن بدپوششی در جامعه میشود. این مسأله نیازمند نهاد ستادی و نظارتی فراقوهای است که منحصرا به مسأله حجاب نپردازد. میتوان این نهاد را در قالب ستاد مبارزه با مفاسد فرهنگی ــ اجتماعی تشکیل داد.
ارتقای صنعت مد در موضوع حجاب اسلامی
به نظر میرسد باید اقداماتی در جهت کاهش پوشیدنیهای ناسالم یا نامناسب و افزایش پوشیدنیهای سالم و مناسب، البته با کیفیت و قیمتی مناسب برای کاهش زمینههای فساد و بدپوششی انجام شود. بر همین اساس باید طراحان لباس در یک زیستبوم ایرانی ــ اسلامی تربیت شوند و طرح درسها و نظام آموزشی خیلی قدیمی، چه در طراحی لباس و چه در طراحی پارچه ارتقا پیدا کند. مسئولان این صنعت و این حوزه باید تدابیر لازم را برای پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار جامعه قرار دهند و نیازهای اقتصادی تولیدکنندگان نیز تامین شود. از سویی دیگر تسهیل تشکیل خانواده، تقویت روابط خانوادگی و افزایش اشتغال مناسب میتواند در کاهش زمینههای بدپوششی نیز موثر باشد. با این حال باید جایگاه حجاب بهدرستی در کشور تبیین و مشخص شود. در برخورد با پدیده بدحجابی باید مشکل فرهنگی و سیاسی آن، از یکدیگر تمایز پیدا کند و متناسب با خاستگاههای آن به برخوردی سنجیده و برنامهریزیشده پرداخت. در برخورد با بیحجابان باید دقت کرد تعلیم، موعظه و دعوت به خیر، مقدم بر امر به معروف و نهی از منکر است که در این مسیر نهادهای آموزشی اهمیت بالایی دارند.